Lots of nests! Beaucoup de nids!

***Version française suit***

Hello all! As many of you may know (and for those of you who do not), my name is Lucie and I will be taking over Sage’s role as the main point of contact for Bees@Schools. I’m still adjusting to this new role and appreciate your patience.

I also wanted to provide a little update on the nest boxes that were returned to the University of Guelph, as I’ve been opening them up since mid-September.

There are lots of different nesting materials used!

For those of you who are curious about what the inside of these tubes look like once they’ve been occupied, I thought I would share three pictures showing different materials that are used by our pollinators. The first one uses grasses to wrap up and divide each larvae. The second one uses leaves, and the last one uses resin (think of the sticky sap on pine trees).

As of now, I’m still in the process of opening tubes but we are making lots of progress.

I’ll try to keep you all updated as much as I can, but these things take time.

Thank you again for your support and and thank you to all the incredible teachers that make this project possible!

***Version française***

Bonjour tout le monde ! Comme vous le savez probablement (et pour ceux qui ne savent pas), je m’appelle Lucie et je prends la relève pour Sage en tant que contact principal pour Bees@ Schools. J’ajuste toujours à ce nouveau rôle et j’apprécie votre patience.

Je voulais aussi vous mettre à jour sur le statut des nichoirs qui sont de retour à l’Université de Guelph, étant donné je les ouvre depuis mi-Septembre.

Il ya plusieurs types de matériaux utilisés pour les nids !

Pour ceux qui sont curieux de ce qu’il y a à l’intérieur des tubes une fois qu’ils sont occupés, j’ai pensé partager trois photos démontrant les matériaux utilisés par les pollinisateurs. La première photo est d’un nid construit avec des herbes, enveloppant et séparant les larves des unes des autres. Le deuxième nid utilise des feuilles et le dernier utilise la résine (pensez à la sève collante sur les pins).

Dès maintenant, je continue toujours d’ouvrir les tubes, mais nous faisons des progrès.

Je vais essayer de vous garder à jour du projet le plus possible, mais ce travail prend du temps.

Merci pour votre appui et merci aux enseignant.e.s incroyables sans qui le projet n’existerais pas !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *